Rozbudowane portfolio produktowe, skuteczne działania marketingowe, proekologiczna postawa oraz nowoczesna strategia zarządzania spółką Maxcom zostały już po raz drugi docenione przez jury konkursu Best Managed Companies organizowanego przez Deloitte Private. W tegorocznej edycji plebiscytu Maxcom obronił tytuł laureata i przez kolejny rok zachowuje certyfikat BMC, a tym samym pozostaje w elitarnym gronie najlepiej zarządzanych polskich firm z sektora prywatnego.
Best Managed Companies to autorski plebiscyt istniejący od 1993 r., zainaugurowany przez Deloitte Private w Kanadzie, a obecnie realizowany w kilkudziesięciu krajach na świecie. Każdego roku biorą w nim udział tysiące firm prywatnych, które przechodzą skrupulatny proces weryfikacji podejścia do prowadzenia biznesu. Niezależni eksperci i jury złożone m.in. z kadry naukowej uczelni ekonomicznych oceniają, które z firm prywatnych, zgłoszonych do konkursu najlepiej radzą sobie w tych trudnych czasach. Pod uwagę brane są umiejętności i praktyki zarządcze każdej firmy wynikające z jej wizji i misji, zasoby firmy, zarówno materialne, jak i niematerialne, kultura organizacyjna, a także system nadzoru i raportowania.
W tym elitarnym gronie 20 najlepiej zarządzanych spółek prywatnych w Polsce Maxcom po raz pierwszy znalazł się w ubiegłym roku. By utrzymać prestiżowy certyfikat BMC należało ponownie pomyślnie przejść proces weryfikacji, zgodny z wyśrubowanymi kryteriami obowiązującymi na całym świecie. Podczas warsztatów, spotkań i rozmów z niezależnymi ekspertami od zarządzania Maxcom udowodnił, że potrafi z sukcesem funkcjonować w zmiennych warunkach ekonomicznych.
– Nieustająco dopasowujemy się do zmieniającej się rzeczywistości i wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów. Nasz sukces to wynik ciężkiej pracy wszystkich pracowników, ich zaangażowania oraz umiejętności dostosowania się do bardzo dynamicznego rynku. Dlatego ogromnie cieszymy się, że nasza wizja prowadzenia biznesu oraz wypracowana kultura organizacyjna została ponownie doceniona przez Deloitte – podkreśla Arkadiusz Wilusz, prezes zarządu Maxcom.
Efektem przyjętej przez spółkę strategii, która została doceniona w plebiscycie BMC, jest rozbudowane i konkurencyjne portfolio produktowe. Nowy asortyment wpisuje się w obowiązujące trendy z dziedziny elektromobilności, inteligentnego domu, mody czy energii odnawialnej. W procesie kreowania nowych produktów specjaliści Maxcom kierują się takimi narzędziami, trendy rynkowe i globalne czy analiza działań konkurencji. Decyzje związane z rozszerzaniem oferty są podejmowane po dogłębnej analizie trendów widocznych na międzynarodowych targach, m.in. tych, w których Maxcom jest wystawcą (IFA w Berlinie, MWC w Barcelonie, Intersolar w Monachium). Na sukces marki składają się też inicjatywy działu marketingu, który wraz z przyjętą filozofią zarządzania ma możliwość realizowania własnych nowatorskich pomysłów. By osiągnąć założone cele, pracownicy Maxcom podnoszą nieustająco swoje kwalifikacje podczas konferencji, branżowych targów, a także w trakcie wyjazdów integracyjnych i szkoleń motywacyjnych.
Jednym z filarów strategii rozwoju Maxcom na najbliższe lata jest ochrona środowiska naturalnego. Najlepszym przykładem takich proekologicznych działań realizowanych przez spółkę jest sadzenie drzew. W ramach tego typu akcji pracownicy Maxcom zasadzili 4000 nowych młodych dębów w nadleśnictwie Kobiór. Maxcom dba też o to, by znaleźć się w gronie firm odpowiedzialnych społecznie, realizujących projekty w duchu zero waste i wpisujących się w politykę EU uniezależnienia od gazu ziemnego i poprawy klimatu. Przykładem może być rezygnacja z pieca gazowego i przejście na ogrzewanie pompami ciepła własnej marki, całego biurowca oraz hal Maxcom oraz uzupełnienie tym samym posiadanej już instalacji fotowoltaicznej.
Wyróżnienie w plebiscycie organizowanym przez Deloitte uprawnia firmy do stosowania zastrzeżonego znaku programu Best Managed Companies, który jest symbolem sukcesu organizacyjnego, wyjątkowych osiągnięć oraz ducha przedsiębiorczości w firmach prywatnych.